Известие

Collapse
No announcement yet.

...Леко тракане 156-2.4JTD...питане ?!!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • ...Леко тракане 156-2.4JTD...питане ?!!?

    ...този мотор 2.4 жтд си е доста попрехвален,а и от новата генерация е, с добри характеристики, коляма кубатура-което предполага и по голям ресурс.....Моят го обслужих - смених всички ремъци, ролки, масла,филтри и пак остана едно гадно леко тракане което и на студено,и на топло ту го има,ту поприглъхва... Във Варна в сервиз Фиат ми казаха ,че маслената помпа се задвижвала от верижна предавка,и тя тракала...а това по принцип не било поблем...и да се скъсала-нищо намало да се повреди-само щаля да ми светне лампата на маслото....респ.-репатрак/да не говорим ,че цената на репатрака може да попрехвърли,тази на виновният неизвършен ремонт....щото пък за да се сменяла веригата-се свалял двигателя...колеги, който се е сблъсквал с този проблем и знае нещо по въпроса....ако желае-моля,да сподели. Други Алфи от същата модификация, дават изчистен"дизелов" шум, без допълнителни потраквания.../но и доста си потракват/; ...и,ако е от тази верига-би ли могла тя да се смени без сваляне на двигателя....Мерси
    156-2.4-JTD-99;
    156-2.4-JTD-SW-01;

  • #2
    Не, колега
    трябва да се свали мотора няма как да стане инак
    А ДИЗЕЛИте на Фиат са определено много по Здрави от бенЗиновите им мотори

    Comment


    • #3
      Да скъсаш веригата не било проблем?!? "лампата щяла да светне" Ами аз на твое място, не бих свалял очи от тая лампа, ако ще я караш така. Щото нали се сещаш, че може да светне като за основен ремонт

      По тая логика може да караш и със счупена водна помпа...нали ше ти светне лампата за температурата

      А дали не е демпферната шайба на коляновия вал? Как точно трака? за съжаление, тая верига е една от малкото 'детски болести', характерни само за 2.4 ЖТД двигателите и наистина се налага сваляне на двг-то . Имаше снимки някъде из ланча-форума. Мисля, че Пинко ги беше поствал
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        Ето това е темата от Фиат-форума

        http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=18188

        Иначе тракането може и да е от демпферната шайба, много по-вероятно е даже.
        Volvo XC90 D5 '06
        Alfa Romeo Spider 2.0 '90
        Lancia Ypsilon 1.2 '00



        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
        ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
        ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

        Comment


        • #5
          да виж и шайбата.моята като се разтрака на времето ми изкара ангелите така тракаше че все едно е заминал двигателя
          Volvo S80 D5 awd 2010г.

          Comment


          • #6
            а тази демпферна шайба -явно е на коляновият вал - нещо затяга ли се, или се подменя...точно от там някъде ми идва това тракане,и е плаващо-при вдигане на оборотите като че ли затихва, но на празни-я има...някой път като я пална студена е тиха...друг път утихва като е гореща и спра някъде за почивка....веригата е потопена в масло и би дрънчала по друг начин, а и верига в маслена вана би трябвало теоретично да е "вечна"-тя и не е много натоварена...дрънченето е точно там и е като от ламарина-но дебела ламарина - отдору има разни капаци - всичко съм прегледал,включително и укрепванията на ауспуха....точно както казвате звукът е от лабава щайба - преди 30 години съм го имал този случай и на лада и на полски фиат - дето шайбата му е и центробежен филтър за маслото...Та: затяга ли се тая шайба и как се затяга, или се подменя....Сега се светвам-онзи ден сменях ремъци във сервиз фиат - те пък как не я изхващаха тая шайба при все че им заострих вниманието...всъшност пробутаха ми версията с веригата - ей така-от кабинета на сервиза - въобще без да излязат да чуят колата.... Значи като затихне - е супер - няма вериги,няма дявол....явно е шайба...доподскажете как се сменя или дозатяга....и в последната неделя на месеца - ще почерпя...хи-хи-без майтап?!? всъщност защо е наречена демпферна - какво точно демпфира тя след като е ремъчна/явно/ а самите ремъци са си демпфери, и защо са върху демпферна шайба-ако нещо генерално не бъркам.../доуточнявам - не ми беше добре онази ремъчна ролка с пружинното ресорче, но там смених всичко с оригинални части и шумът се изчисти-остана само този който обсъждаме...
            156-2.4-JTD-99;
            156-2.4-JTD-SW-01;

            Comment


            • #7
              Така, както го описваш тракането, това 100% е демпферната шайба на коляновия вал.

              Не се затяга, нито се поправя, сменя се с нова.

              Струва около 300-350 лева.
              Volvo XC90 D5 '06
              Alfa Romeo Spider 2.0 '90
              Lancia Ypsilon 1.2 '00



              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
              ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
              ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от pinko
                ...Не се затяга, нито се поправя, сменя се с нова.

                Струва около 300-350 лева.
                ...и смяната струва 20-ина лв
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #9
                  ...една от опъващите ми ролки беше с демпфер и струваше 250 лева...но нея я смених....и нещата донякъде се промениха...бих поканил колегата trustworthy да я прослуша в удобно за него време ... , та белким помогне...Минчо Лалев - 0887367230...мерси
                  156-2.4-JTD-99;
                  156-2.4-JTD-SW-01;

                  Comment


                  • #10
                    При мен също се появява едно тракане, но само като загрее колата...
                    Лошото е, че ми казаха че може би е от веригата на маслената помпа (не проверено със сигурност), а цената и е 600 лв.(сменя се цялата помпа)
                    Май задължително трябва да се смени, че иначе ставало мазало....
                    Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDm Q4 Lusso, Alfa 166 2.4 JTD 20V, Alfa 159 2.0 JTDm, Piaggio NRJ Power DT; EX: Alfa Romeo Giulietta MA; Alfa Romeo 166 JTD; Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v JTD; Alfa Romeo 156 2.4 jtd, Alfa 147 TS, Chrysler Grand Voyager 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от mll
                      ...една от опъващите ми ролки беше с демпфер и струваше 250 лева...но нея я смених....и нещата донякъде се промениха...бих поканил колегата trustworthy да я прослуша в удобно за него време ... , та белким помогне...Минчо Лалев - 0887367230...мерси
                      Няма проблем да я чуя, не че разбирам нещо толкова де . Предлагам ти да дойдеш на срещата в неделя. Дори и аз да не съм там, има (вече ) и други колеги с ЖТД, които могат да помогнат с някой акъл
                      _______
                      146 JTD - ex
                      Renault Megane II 1.5 dci - ex

                      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от gorang
                        При мен също се появява едно тракане, но само като загрее колата...
                        Лошото е, че ми казаха че може би е от веригата на маслената помпа (не проверено със сигурност), а цената и е 600 лв.(сменя се цялата помпа)
                        Май задължително трябва да се смени, че иначе ставало мазало....
                        Ако трака докато е студена бих го приживял, а да трака когато е загряла и трябва да мърка, ще ме свие сърцето на една идея от инфаркта
                        156 1.8 TS

                        Comment


                        • #13
                          неделя ми е късно,дотогава ще съм я оправил...утре ще поръчвам шайба...че имам и един маншон да сменям на външно каре...аз последният момент се отказах от феста заради това тракане.... но щом няма друг начин...неделя итъй ,и тъй съм на манежа-ще помагате...мерси...
                          156-2.4-JTD-99;
                          156-2.4-JTD-SW-01;

                          Comment


                          • #14
                            Съжалявам, че не мога по-рано да хвърля око, но наистина звучи като шайба на коляновия вал. Гумата, намираща се между металните шайби, съставни на демпфиращата, остарява и започва да се пука и рони. От там и двете шайби започват да опират една в друга и чаткат. Като загрее обикновено утихва или спира
                            _______
                            146 JTD - ex
                            Renault Megane II 1.5 dci - ex

                            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                            Comment


                            • #15
                              ако е била демпферната шайба (оригиналната) - това тракане не може да направи проблеми ако е леко, а и да се разтрака много пак можеш да се прибереш като не я зориш даже и да си доста далеч
                              2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                              CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                              Comment

                              Working...
                              X